loading...
رهسام بازدید : 41 شنبه 25 مرداد 1399 نظرات (0)

اهداف و چشم اندازها

  • حضور مستمر در پروژه هاي شاخص ملي
  • شناخت ره سام به عنوان مرجع صدور گواهي كيفيت طراحي و اجرا سيستم هاي توزيع هوا در ايران
  • ارتباط تنگاتنگ با مراجع علمي و به روز رساني اطلاعات صنعت و دانشگاه
  • ايجاد استاندارد ملي سيستم هاي توزيع هوا
  • حضور در پروژه هاي فراملي به عنوان بازوي مهندسي پيمانكاران ملي و بين المللي
  • حضور در پروژه هاي ملي و فراملي به عنوان بازوي تامين و ساخت پيمانكاران ملي و بين المللي
  • حضور ره سام به عنوان شركتي دانش بنيان در حوزه تجهيزات كنترلي و سيستم هاي توزيع هوا
رهسام بازدید : 45 یکشنبه 12 مرداد 1399 نظرات (0)

دريچه هوا، آخرين تجهيز از حلقه سيستم تهويه مطبوع و سيستم توزيع و انتقال هوا مي باشد. هر چند در ظاهر، انتخاب دريچه امري ساده مي نمايد اما با كمي دقت به اين مهم پي مي بريم كه انتخاب صحيح يك دريچه، كامل كننده حلقه پر پيچ و خم طراحي سيستم تهويه مطبوع است.

 دريچه هاي هوا از لحاظ جنس به سه دسته تقسيم مي شوند:


فلزي( آلومينيومي و آهني):

اين نوع از دريچه ها در صنعت تهويه مطبوع كاربرد گسترده اي دارند و خود به بخش هاي مختلفي تقسيم مي شوند.

پلاستيكي:

اين نوع از دريچه ها به منظور هوارساني در سيستم هاي مكنده و دمنده اي مانند هواساز، داكت، و كولر ها قابل استفاده است.

چوبي (MDF) :

اين نوع از دريچه ها هم به منظور دهش هوا و هم به سبب مكمل نما در طراحي داخلي به كار مي روند كه ساختار اصلي آن ها از MDF است.

در زير به دسته بندي دريچه هاي آلومينيومي مي پردازيم.
۱٫ دريچه هوا آلومينومي ديواري

۲٫ دريچه هوا آلومينيومي خطي ( به سه صورت زاويه دار، كله قندي و اسلوت موجود است)

۳٫ دريچه هوا ي آلومينيومي سقفي (به چهار صورت يك،دو،سه و چهارطرفه وجود دارد)

۴٫ دريچه هوا ي آلومينيومي مشبك ( لانه زنبوري)

۵٫ دريچه هوا ي آلومينيومي قوس دار ( به منظور زيبايي بيشتر در طراحي داخلي)

۶٫ دريچه هوا آلومينيومي گرد ( شامل دريچه هواي گرد مشبك، جت نازل، كروي، سونايي و برجسته مي باشد)

۷٫ دريچه هوا ي آلومينيومي تايلي


نگاه كلي به دريچه هوا طراح پس از صرف زمان بسيار و محاسبه بار هاي حرارتي و برودتي هر فضا و در نظرگيري ملاحظات فراوان در نهايت سيستم مورد نظر خود جهت تهويه هر فضا را انتخاب و طراحي مي نمايد. بر مبناي اين طراحي، سيستم توزيع و انتقال هوا اجرا مي شود. در مرحله آخر ، نتيجه و ثمره تمام اين مشقات در دريچه توزيع هوا نمايان گر خواهد شد.

رهسام بازدید : 40 دوشنبه 16 تیر 1399 نظرات (0)

هانيول)    ( N0524

مشخصات:

نوع موتور قطع و وصل (on/off) يا سه وضعيتي)   3 pos )

گشتاور  5 نيوتن متر

ولتاژ تغذيه  24 ولت

داراي استاندارد UL

حداكثر مساحت دمپر جهت نصب ۱ متر مربع (بستگي به روان بودن دمپر و كيفيت ساخت دمپر دارد)

زمان عملكرد در ۹۰ درجه =  110 ثانيه

توضيح مختصر:

اين مدل موتور دمپر ها، ارزان ترين و ساده ترين مدل در هر برند مي باشند و در عين حال پرمصرف ترين نوع موتور نيز مي باشند.  طريقه عملكرد اين موتورها به اين صورت مي باشد كه با اتصال يك فاز (بسته به ولتاژ ورودي موتور ۲۴ ولت يا ۲۲۰ ولت ) موتور از زاويه صفر درجه ابتدايي شروع به حركت كرده و در انتها در زاويه ۹۰ درجه متوقف مي شود (در اين زاويه نياز به قطع جريان برق نمي باشد و اتصال برق مشكلي براي موتور ايجاد نخواهد كرد، البته قطع سيستم برق در انتهاي حركت از نظر ايمني بهتر است). در صورت قطع اتصال در هر زمان از چرخش، موتور در همان حالت مي ايستد. يعني اگر در ميانه راه اتصال برق موتور قطع شود، موتور در همان زاويه متوقف خواهد شد.

براي برگشت موتور به حالت اول يعني چرخش خلاف جهت مي بايست از رشته سيم سوم (فاز) استفاده كرد

طريقه انتخاب اين موتورها با توجه به نوع كاربرد و همچنين مساحت و نوع ساخت دمپر انجام ميشود. در انتخاب گشتاور مورد نظر هميشه دقت داشته بايد كه حداكثر مساحت اعلام شده در فشار و دبي كم  بوده وهمچنين به كيفيت مناسب ساخت نيز بستگي خواهد داشت كه معمولا در پروژه ها اين موارد به طور كامل صدق نكرده و بنابراين بهتر است از ضريب تصحيح در حدود  1.25  براي محاسبه گشتاور مورد نياز دمپر استفاده شود.

موارد مصرف :

براي تغيير دبي هواي عبوري از كانال در دمپرهايي كه نياز به تنظيم اوليه دارند

براي قطع و وصل هواي ورودي يا خروجي هواساز كه توسط كنترلر تنظيم مي شود

جهت تنظيم هواي ورودي يا خروجي به سوله ، انبار يا موارد مشابه كه نياز به تنظيم بسيار دقيق ندارند

رهسام بازدید : 55 دوشنبه 26 خرداد 1399 نظرات (0)

 

در سیستم های انتقال هوا، در بسیاری از موارد لازم است تا هوای عبوری از سیستم کانال کشی تنظیم شود و یا در مواردی قطع و وصل شود.این عمل توسط دمپر انجام می شود.به عبارتی، دمپر تجهیزی است برای تنظیم و یا قطع و وصل جریان هوای سیستم کاانال.

 

انواع دمپرهوا

دمپر ها به سه دسته کلی تقسیم می شوند.

 

۱- بین کانالی

دسته اول که در حوزه صنعت ساختمان و به ویژه در بیمارستان ها ، هتل ها و اماکن تجاری کاربرد وسیعی دارند دمپر های بین کانالی هستند.دمپر بین کانالی برای تنظیم و یا قطع و وصل جریان هوا در کانال به کار می رود.

 

۲- دود و حریق یا فایر دمپر

دسته دوم شامل دمپر حریق (فایر دمپر) می شود.دمپر حریق ( فایر دمپر) برای جلوگیری از انتشار حریق داخل کانالی از یک منطقه منطقه دیگر مورد استفاده قرار می یگرد.

 

۳- یکطرفه یا بالانس

دسته سوم دمپرها ، دمپر یک طرفه می باشد. دمپر یک طرفه که به آن بالانس دمپر نیز گفته می شود همانند شیر یک طرفه در مواردی استفاده می شود که جریان هوا نباید به داخل سیستم کانال کشی برگشت داشته باشد.یکی از مرسوم ترین موارد استفاده از بالانس دمپر در اتاق دیزل ژنراتور می باشد.عمده کاربرد این نوع دمپر ها در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و صنایع نیروگاهی می باشد.

 

فروش دمپر

طراحی دمپر ، ساخت دمپر ، فروش دمپر و نصب دمپر توسط کارشناسان ره سام انجام می گیرد.این اطمینان به شما داده می شود با بهره گیری از دانش فنی بالای کارشناسان ره سام و تجربه سال ها حضور در پروژه های متنوع صنعتی و غیر صنعتی ، دمپر های منطبق با نیاز های هر پروژه طر احی ، ساخت و اجرا شود.

رهسام بازدید : 172 سه شنبه 13 خرداد 1399 نظرات (0)


امروزه صداگیر یا سایلنسر نیز یکی از مهمترین وسایل جهت کاهش صدا فن های تخلیه هوا می باشد زیرا یکی از مهمترین چالش های پیش روی مهندسین طراح سیستم های توزیع هوا، کاهش صدای ایجاد شده ناشی از عملکرد فن دستگاه های تهویه مطبوع و همچنین فن های تخلیه جریان هوا می باشد.

این چالش به ویژه در پروژه های صنعتی ، نفت و گاز و پتروشیمی و حمل و نقل ریلی به خصوص قطار شهری و مترو که در آن فن با ظرفیت های بسیار بالا وجود دارد بیش از پیش نمایان می شود.

در این قبیل کارکرد ها، ظرفیت بالای هوای جا به جا به شده توسط فن و به دنبال آن صدای بسیار زیاد ناشی از عمنلکرد فن ؛ موجب آلودگی شدید صوتی و در نهایت نارضایتی شدید ساکنین خواهد شد.

برای رفع این معضل، از صداگیر استفاده می شود. نام های دیگر آن صدا خفه کن، کاهنده صدا و سایلنسر می باشد که با کاهش امواج صوت در فرکانس های مختلف به میزان استاندارد ، از آلودگی صوتی محیط به میزان قابل توجهی می کاهد.این استاندارد با توجه به کاربری هر پروژه کاملا متفاوت خواهد بود.

کاربردها
یکی از مهمترین کاربردهای صداگیر (سایلنسر) در کشور ما ، پروژه های قطار شهری و مترو می باشند.از دیگر موارد کاربرد صداگیر (سایلنسر) ، سینما ، آمفی تئاتر ، بیمارستان ها و مراکز تجاری را می توان نام برد.

طراحی و ساخت
برای طراحی صداگیر ، لازم است طراح آشنایی کامل به علم موج و صوت ، عایق های صوتی و نحوه انتخاب صحیح متریال کاهنده صدا داشته باشد.

طراحی صداگیر (سایلنسر) یکی از مهمترین و پرچالش ترین وظایف مهندسین طراح می باشد . طراحی و ساخت انواع صداگیر (سایلنسر) صنعتی و غیر صنعتی (تجاری ، اداری و اتاق تمیز) توسط کارشناسان این شرکت صورت می گیرد.

فعالیت های رهسام
طراحی صداگیر ، ساخت صداگیر ، نصب صداگیر و نظارت بر نصب صداگیر و فروش تخصصی صداگیر از جمله فعالیت  های کاملا تخصصی شرکت رهسام می باشد. این شرکت امادگی کامل خود را جهت اندازه گیری سطح صدا ، طراحی و مشاوره و ارائه اره کارهای کاهش صدا و ساخت و نصب انواع صداگیرهای صنعتی و غیر صنعتی اعلام می دارد

تعداد صفحات : 3

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟