loading...

رهسام

  چند نکته در خصوص دمپر پارکينگ چند نکته در خصوص دمپر پارکينگ رو بر حسب تجربه هايي که در اين زمينه داشتم براتون مي نويسم ، اميدوارم مفيد به فايده باشه :   – استاندارد خاصي در حال ح

رهسام بازدید : 87 شنبه 09 اسفند 1399 نظرات (0)

 

چند نکته در خصوص دمپر پارکينگ

چند نکته در خصوص دمپر پارکينگ رو بر حسب تجربه هايي که در اين زمينه داشتم براتون مي نويسم ، اميدوارم مفيد به فايده باشه :

 

– استاندارد خاصي در حال حاضر براي دمپر هاي ساخت ايران تعريف نشده ، توجه کنيد استاندارد UL555 و يا UL555S و يا استاندارد BS استانداردهاي جهاني هستند اما متاسفانه به واسطه تحريم هايي که شامل کشور ما شده ، اخذ اين استاندارد ها براي هيچ کدام از محصولات کشور ما مقدور نيست و صرفا ميشه مبتني بر اون استاندارد ها دمپر رو ساخت.

 

-استاندارد F300 صرفا براي فن ها مورد استفاده قرار ميگيره و عبارت دمپر بايد استاندارد F300 داشته باشه درست نيست.

 

– براي سفارش دمپر ، بايد ابعاد تو به توي کانال ، يا فلنچي که قرار هست دمپر روي اون نصب بشه رو ارائه بدين نه ابعاد بيرون تا بيرون ، فرق اين دو تا ابعاد ، در فلنچ دمپر هست که معمولا پهناي4 سانتي متري دارند.به عبارتي اگر شما ابعاد 100*100 سانتي متر رو سفارش بدين ، به صورت پيش فرض سازنده ابعاد داخل به داخل دمپر رو براي شما مي سازه ، اما اگر منظورتون ابعاد بيرون تا بيرون باشه ، بايد در زمان سفارش گذاري حتما به سازنده اعلام کنيد.

 

چند نکته در خصوص تهويه پارکينگ

آيا پارکينگ ها در معرض تهويه هستند؟

همه گاراژهاي پارکينگ محصور در آمريکاي شمالي مشمول استانداردهاي تهويه هستند که توسط کد مکانيکي بين المللي (IMC) و انجمن مهندسان گرمايش ، برودت و تهويه مطبوع آمريکا (ASHRAE) وضع شده اند.

 

شرايط لازم براي تهويه در پارکينگ ها چيست؟

الزامات قانوني در انگلستان و ولز الزامات تهويه در پارکينگ ها از سند B تصويب شده و سند F مصوبه مقررات ساختمان است. اسکاتلند و ايرلند شمالي مقررات مشابهي دارند. آنها الزامات تهويه پارکينگ را تعيين کرده و گزينه هايي براي تهويه طبيعي يا مکانيکي ارائه مي دهند.

 

فن ها چگونه در گاراژ پارکينگ کار مي کنند؟

فن ها به درستي در داخل گاراژ پارکينگ قرار گرفته اند تا توزيع هوا درون سازه را کنترل کنند. مي توان از آنها براي ايجاد جريان هوا در هر دو سطح بالا و پايين در داخل تاسيسات استفاده کرد و در نتيجه استفاده بهينه تري از هوا نسبت به سيستم هاي داکت معمول دارد.

 

سيستم تهويه گاراژهاي پارکينگ زيرزميني چيست؟

اکثر گاراژهاي پارکينگ زيرزميني ايالات متحده از روش کانال سنتي براي تهويه ، با سطح هواي تازه براساس تعداد معيني از تغييرات هوا در ساعت استفاده مي کنند.

 

تهويه در پارکينگ ها چگونه استفاده مي شود؟

در حال حاضر ، از چهار روش تهويه مختلف در امکانات پارکينگ ماشين استفاده مي شود. از تهويه طبيعي با استفاده از باد و شرايط حرارتي در پارکينگ هاي روباز استفاده مي شود. در اين حالت هواي تأمين کننده به طور طبيعي وارد پارکينگ مي شود و هوا به صورت مکانيکي تخليه مي شود. عکس آن نيز ممکن است.

 

آيا پارکينگ ها در معرض تهويه هستند؟

همه گاراژهاي پارکينگ محصور در آمريکاي شمالي مشمول استانداردهاي تهويه هستند که توسط کد مکانيکي بين المللي (IMC) و انجمن مهندسان گرمايش ، برودت و تهويه مطبوع آمريکا (ASHRAE) وضع شده اند.

 

تهويه طبيعي در پارکينگ هاي باز چيست؟

از تهويه طبيعي با استفاده از باد و شرايط حرارتي در تهويه پارکينگ هاي روباز استفاده مي شود. در اين حالت هواي تأمين کننده به طور طبيعي وارد پارکينگ مي شود و هوا به صورت مکانيکي تخليه مي شود. عکس آن نيز ممکن است. هوا به صورت مکانيکي تأمين مي شود و با فشار بيش از حد هواي خروجي از پارکينگ خارج مي شود.

 

دريچه پارکينگ چيست؟

سيستم هاي تخليه پارکينگ براي خروج آلاينده هاي توليد شده توسط وسايل نقليه و پاک کردن دود براي کمک به خدمات آتش نشاني لازم است. بسته به نوع پارکينگ ، سيستم هاي تهويه متنوعي وجود دارد که مي تواند مورد استفاده قرار گيرد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟