loading...

رهسام

دمپر هوا دمپر دريچه يا صفحه اي است که جريان هوا را در داخل يک مجرا ، دودکش ، جعبه VAV ، کنترل کننده هوا يا ساير تجهيزات انتقال هوا متوقف يا تنظيم مي کند. مي توان از دمپر براي قطع تهويه مطبوع مرکزي (گ

رهسام بازدید : 78 پنجشنبه 19 فروردین 1400 نظرات (0)

دمپر هوا

دمپر دريچه يا صفحه اي است که جريان هوا را در داخل يک مجرا ، دودکش ، جعبه VAV ، کنترل کننده هوا يا ساير تجهيزات انتقال هوا متوقف يا تنظيم مي کند. مي توان از دمپر براي قطع تهويه مطبوع مرکزي (گرمايش يا سرمايش) در يک اتاق استفاده نشده يا تنظيم آن براي کنترل دماي اتاق به اتاق و کنترل آب و هوا استفاده کرد.

دمپر هوا

تعادل

ميراگر متعادل کننده فقط يک مکانيزم ساده در داخل مجاري است که يک مجراي خاص را مي بندد - به آنها دامپرهاي متعادل کننده مي گويند زيرا شما از آنها براي متعادل سازي جريان هوا در سراسر سيستم استفاده مي کنيد.

 

 

دمپرهاي هوا چگونه کار مي کنند؟

دامپرهاي HVAC با قرار گرفتن در نزديکي دهانه لوله توزيع کار مي کنند و در صورت لزوم هوا را از آن نقطه فشار مي دهند يا نگه مي دارند. فشار در لوله سپس توزيع مجدد جريان هوا به هر منطقه اي را که در آن زمان نياز به تنظيم دارد ، انجام مي دهد.

 

ميراگر هواي تازه چه کاري انجام مي دهد؟

دمپر هواي تازه (FAD) يک ميراگر هواي موتوري 24 ولت ولتاژ باز و بسته کننده برق است که براي نصب در يک مجراي تهويه هواي تازه متصل به هود ورودي هواي خارجي و فن کانال يا پلنوم برگشت HVAC طراحي شده است تا جريان را کنترل کند هواي تازه به خانه.

 

ميراگرهاي AC کجا قرار دارند؟

دامپرها تقريباً هميشه در فاصله 2-6 فوت صندوق عقب اصلي قرار دارند. ممکن است فقط دسته هاي سبک متفاوتي داشته باشيد ، ميراگرها ممکن است درست در صندوق عقب اصلي يا چند فوت دورتر قرار بگيرند ، يا حتي ممکن است مستطيل شکل باشند ، اما بايد چيزي مانند تصوير بالا ، تار عنکبوت و همه را ببينيد.

 

آيا دمپر بايد در زمستان باز يا بسته باشد؟

در بيشتر خانه ها دامپرهايي که به طبقه بالا مي روند در تابستان باز هستند و در زمستان بسته مي شوند. با بستن ميراگرها به طبقه بالا در زمستان ، اجازه مي دهد تا گرما به طور طبيعي پس از ورود به سطح پايين خانه افزايش يابد

 

انواع دمپر کانالي

• دمپر کانالي دستي

دسته ، اهرمي است مدرج که بر روي بدنه نصب ميشود ، اپراتور براي تنظيم جريان هوا از آن استفاده مي کند.

دمپر کانالي دستي از نظر کنترل جريان هوا خود دو بخش است :

– قطع و وصل جريان هوا : که در اصطلاح به آن پره موازي مي گويند.

– کنترل جريان هوا : که در اصطلاح به آن پره متقابل مي گويند.

 

اما عموما از دمپر کانالي دستي پره موازي براي قطع و يا وصل جريان هوا استفاده مي شود و محل نصب آن ابتداي انشعاب کانال از مسير کانال اصلي جريان هوا است.

 

• دمپر کانالي موتوري

همان دسته بندي پره موازي و پره متقابل نيز براي دمپر هاي موتوري به کار مي رود.تفاوت دمپر کانالي موتوري با مدل دستي صرفا به موتور نصب شده بر روي دمپر کانالي مربوط است.

با توجه به هزينه بسيار زياد موتور دمپر ، عموما براي کنترل جريان هوا ، از مدل هاي دستي استفاده مي شود و در ابتداي پروژه يک بار سيستم جريان هوا را بالانس مي کنند.

 

آيا ميراگر بايد باز يا بسته باشد؟

تا زماني که آتش سوزي مي کند بايد دمپر شومينه را هميشه باز نگه داشت. علاوه بر اين ، ميراگر را باز نگه داريد تا تمام سوخته ها بسوزند. دود و مونوکسيدکربن خطرناک مي تواند وارد خانه شود. هنگامي که تخت اخگر کاملاً خاموش شد ، دمپر را ببنديد.

 

ميراگر هواي آرايش چيست؟

براي جبران هواي از دست رفته ، کيت Universal Make up Air از طريق يک مجراي هواي تازه جداگانه ، هواي بيرون را وارد خانه مي کند. ميراگر اتوماتيک در داخل مجرا باز مي شود تا هنگامي که هود بيش از 400 cfm کار مي کند هوا وارد شود و در صورت خاموش بودن هود محکم بسته مي شود

 

چه مقدار هوا بايد از دريچه ها خارج شود؟

اگر سيستم AC به درستي کار مي کند ، هواي خارج شده از دريچه شما بايد حدود بيست درجه سردتر از دماي معمولي داخل باشد. بنابراين ، اگر آن را خنک مي کنيد و خانه 80 درجه است ، در حالت ايده آل مي خواهيد هوا حدود 60 درجه باشد.

 

آيا مي توانيد دمپر را يک شب باز بگذاريد؟

دمپر را يک شب باز بگذاريد. بله ، در اثر افزايش دودکش هوا مقداري گرم خواهيد شد ، اما ساکنان خانه را از مسموميت با مونوکسيدکربن بي رنگ و بدون بو نجات مي دهيد. ... تنها در صورت لمس کاملاً سرد آنها ايمن بودن دمپر شومينه ايمن است.

 

چرا هوا از دريچه هاي من خارج نمي شود؟

شايعترين علت جريان کم هوا از طريق دريچه هاي منزل مسدود يا کثيف بودن فيلترهاي AC است. ... حتماً اطراف فيلترهاي AC خود را از مبلمان و هر چيز ديگري که ممکن است جريان هوا را مسدود کند ، پاک کنيد و ماهانه يک بار فيلترهاي AC خود را تميز يا تعويض کنيد.

 

دمپر دريچه چيست؟

ميراگر دريچه يک ابداع اتوماتيک است که هنگام کار نکردن مشعل ، لوله دودکش را خاموش مي کند. ميراگر دريچه تاثيري در کارايي عملکرد دستگاه ندارد. اين فقط باعث کاهش تلفات خارج از چرخه هواي گرم مي شود.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟