loading...

رهسام

کاربرد پلنيوم باکس براي توزيع يکنواخت جريان هوا در پشت دريچه هاي اسلوت از پلنيوم باکس استفاده مي شود اندازه طول آن مشابه با طول دريچه اسلوت است اما ارتفاع و عرض آن با توجه به ورودي و عرض دري

رهسام بازدید : 52 سه شنبه 22 تیر 1400 نظرات (0)

کاربرد پلنيوم باکس

براي توزيع يکنواخت جريان هوا در پشت دريچه هاي اسلوت از پلنيوم باکس استفاده مي شود

اندازه

طول آن مشابه با طول دريچه اسلوت است اما ارتفاع و عرض آن با توجه به ورودي و عرض دريچه اسلوت مي تواند متفاوت باشد.

به طور معمول به ازاي هر 80 سانتي متر است يک ورودي هوا در نظر گرفته مي شود اما اين فواصل نبايد از 120 سانتي متر تجاوز کند.

نحوه ساخت پلنيوم باکس

با توجه به اينکه پلنوم باکس از ورق گالوانيزه ساخته مي شود معمولا در طول بيش از دو متر امکان ساخت پلنوم باکس به صورت يک تکه وجود ندارد مگر آن که سازنده از ورق هاي ابعادي ( ورق با طول بلند ) استفاده کند که البته خود مشکلاتي از قبيل سنگيني بيش از حد ، حمل و نصب را در پي خواهد داشت.

پلنيوم باکس

جعبه پلنوم چيست؟

پلنوم در سيستم هاي گرمايش ، تهويه و تهويه مطبوع (HVAC) جعبه اي است که به سيستم HVAC متصل مي شود. اين يک عملکرد حياتي است و آن آوردن ، توزيع و حذف هوا است. هر سيستم تهويه مطبوع معمولاً از دو جعبه پلنوم استفاده مي کند: پلنوم تأمين و پلنوم برگشت.

هدف از جعبه پلنوم چيست؟

جعبه هاي پلنوم براي تأمين و خروج هوا از طريق ديفيوزرها و شبکه ها استفاده مي شود. جعبه پلنوم جريان مداوم به ديفيوزر را تضمين مي کند و جعبه هاي پلنوم مجهز به ميراگر امکان تنظيم پخش کننده را در سطح فردي ايجاد مي کنند.

جعبه هاي پلنوم از چه ساخته شده اند؟

به طور معمول ، سيستم هاي داکت HVAC از ورق فلز ساخته مي شوند ، اما ممکن است از مواد مقاوم در برابر حرارت ديگر مانند فايبرگلاس يا پلاستيک عايق استفاده شود.

تفاوت پلنوم با مجرا چيست؟

به عنوان اسم تفاوت بين مجرا و پلنوم

اين است که مجرا يک لوله ، لوله يا کانال است که هوا يا مايع را از يک مکان به مکان ديگر منتقل مي کند در حالي که پلنوم (فيزيک) فضايي کاملاً پر از ماده است.

آيا پلنوم لازم است؟

در صورت عدم وجود کانال ورق فلز ؛ طبق سقف باز يا فضاي ديوار ، طبق قانون شما ملزم به استفاده از کابل Plenum Rated هستيد. ... کمبود گريت هوا برگشتي ديواري يا سقفي معمولاً علامت مطمئني است که شما به کابل Plenum Rated نياز داريد. اتاقهاي رايانه معمولاً از سيستم کف بالا براي قفسه هاي سرور استفاده مي کنند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟