loading...

رهسام

سطح مفيد دريچه سطح مفيد دريچه ، عبارت است از مساحتي از دريچه که از ان هوا عبور مي کند به عبارتي مساحت کل دريچه منهاي مساحتي که پره هاي دريچه ان را اشغال کرده اند. دانستن سطح مفيد دريچه ن

رهسام بازدید : 49 چهارشنبه 22 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

سطح مفيد دريچه

سطح مفيد دريچه ، عبارت است از مساحتي از دريچه که از ان هوا عبور مي کند به عبارتي مساحت کل دريچه منهاي مساحتي که پره هاي دريچه ان را اشغال کرده اند.

دانستن سطح مفيد دريچه نکته اي بسيار مهم در طراحي انواع دريچه هاي هواي رفت ، برگشت و اگزاست مي باشد چرا که عدم توجه به اين مهم ، موجب افزايش سرعت جريان هوا بر روي دريچه و به دنبال ايجاد صدا و توزيع هواي نامناسب مي شود.

شير ايمني زيرسطحي اصطلاح چيست؟

مقدمه يک شير ايمني زيرسطحي اصطلاحي کاملاً واضح است: يک شير اطمينان نصب شده در زير سطح. اين ابزار تکميل کننده چاه است که براي توليد در روغن و گاز در صورت بروز يک سطح فاجعه بار يا در سطح زير سطح و براي کنترل توليد جريان سيال به سطح چاه تعبيه شده است.

شير کنترل شده با سطح چيست؟

سوپاپ اطمينان زيرسطحي با سطح کنترل شده (SCSSV) اين شيرها توسط فشار هيدروليکي در خط کنترل از سطح کنترل مي شوند. شيرآلات معمولاً بسته هستند. فشار کنترل شده به جک مورد حمله به شير ، آستين را فشار مي دهد که فنر متصل به آن را فشرده مي کند و باعث باز شدن شير مي شود.

چرا شيرهاي اطمينان در چاه هاي نفت و گاز مهم هستند؟

دريچه هاي ايمني در چاه هاي دريايي و در بسياري از چاه هاي خشکي واقع در محيط هاي حساس يا چاه هايي که گازهاي خطرناک توليد مي کنند ضروري است. آنها براي محافظت از مردم ، ذخاير نفتي محيطي و تاسيسات سطحي نصب شده اند.

انواع مختلف شيرآلات ايمني کدامند؟

سوپاپ هاي ايمني دو نوع هستند: دريچه هاي ايمني با سطح و زير شير. شيرهاي سطح کار شده بيشتر به شيرهاي اطمينان ديفرانسيل فشار و فشار طبقه بندي مي شوند در حالي که شيرهاي ايمني سطح دار به شيرهاي ايمني قابل بازيابي و مجهز به سيم تقسيم مي شوند.

اندازه شير هوا چگونه است؟

براي تعيين اندازه شير مناسب در نمودار زير ، از cfm محاسبه شده تخليه هوا و ديفرانسيل فشار بيشتر از 2 psi استفاده کنيد. با استفاده از جدول ، 401 cfm در ستون اندازه دهانه 2 اينچي بين 387 تا 445 قرار مي گيرد ، که نشان دهنده يک دريچه 2 اينچي براي خروج مناسب است.

دريچه هوا چه کاربردي دارد؟

دريچه هاي هوا دستگاه هاي هيدرومکانيکي هستند که براي آزاد سازي خودکار گازهاي هوا و فاضلاب يا پذيرش هوا در هنگام پر کردن ، تخليه يا کار سيستم هاي لوله کشي مايع براي خدمات آب و فاضلاب طراحي شده اند.

شيرهاي خروج هوا را کجا قرار مي دهيد؟

شيرهاي خروج هوا در بالاترين نقاط خط لوله اي که هوا به طور طبيعي در آن جمع مي شود ، نصب مي شوند. حباب هاي هوا وارد دريچه مي شوند و مايع را درون آن جابجا مي کنند و سطح مايع را کاهش مي دهند. وقتي سطح به جايي که ديگر شناور را خريداري نمي کند پايين مي آيد ، شناور افت مي کند.

شير خلا هوا چيست؟

سوپاپ هاي هوا / خلا ، که اغلب به آنها "دريچه هاي بزرگ روزنه" گفته مي شود ، استفاده مي شود تا بتواند هنگام پر شدن يا تخليه شدن ، حجم زيادي از هوا را از يک خط لوله آب خارج يا وارد آن کند.

شير هواي ترکيبي چيست؟

سوپاپ هاي ترکيبي براي حفظ کارايي سيستم و جلوگيري از افزايش ولتاژ خط لوله ، عملکرد شير سوپاپ هوا / خلا را انجام مي دهند (مقدار زيادي هوا را هنگام شروع به کار هوا تخليه مي کند ، هوا را در حالت خاموش شدن قبول مي کند) و دريچه هاي خروج هوا (در حين کار هوا را به طور مداوم آزاد مي کنند).

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟