loading...

رهسام

ميراگر کانال چيست؟ ميراگر HVAC (که به آن ميراگر مجرا نيز مي گويند) صفحه اي متحرک است که در مجاري قرار دارد و جريان هوا را تنظيم مي کند و آن را به مناطق خاصي از خانه هدايت مي کند. هر دمپر کانال

رهسام بازدید : 55 شنبه 04 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

ميراگر کانال چيست؟

ميراگر HVAC (که به آن ميراگر مجرا نيز مي گويند) صفحه اي متحرک است که در مجاري قرار دارد و جريان هوا را تنظيم مي کند و آن را به مناطق خاصي از خانه هدايت مي کند.

ساختار دمپر کانالي

هر دمپر کانالي داراي بخش هاي زير است :

بدنه

هم جنس با کانال : گالوانيزه ، استيل ، پيش عايق شده ( پلي يورتان يا فنوليک )

ضخامت : عموما مشابه با ضخامت کانال

ابعاد : هم سايز با کانال

فلنچ

همانند يک چارچوب اطراف بدنه قرار مي گيرد تا بدنه ساختار محکي داشته باشد از طرف ديگر فلنچ وظيفه اتصال دمپر به کانال را بر عهده دارد.به اين معني که با قراردادن دمپر کانالي مابين کانال ، فلنچ دمپر رو در روي فلنچ کانال قرار گرفته و پس از سوراخ کاري و قراردادن پارچه نسوز يا نوار هوابندي بين فلنچ ها ، پيچ ها سفت مي شوند.

هم جنس: گالوانيزه ، استيل ، و يا PVC و يا آلومينيومي براي اتصال به کانال هاي پيش عايق شده

ضخامت : ضخامت فلنچ ، کاملا وابسته به ابعاد دمپر مي باشد از اين رو استاندارد خاصي در اين خصوص وجود ندارد اين ضخامت مي تواند بين يک تا دو ميلي متر و در برخي پروژه هاي سنگين حتي تا 6 ميلي متر نيز باشد.

پره

يک و يا مجموعه اي از چند ورق که توسط مکانيزمي که به آن شاخک يا لينک دمپر مي گويند با هم مرتبط هستند و کنترل جريان هوا توسط اين ورق ها انجام مي شود.

جنس آن معمولا از استيل ، گالوانيزه و يا آلومينيوم است.

ضخامت پره با توجه به نوع کاربري دمپر متفاوت خواهد بود.

پره از طريق شفت به لينک مرتبط مي شودلينک نيروي محرکه خود را در مدل هاي دمپر کانالي دستي از اپراتور و در مدل هاي دمپر کانالي موتوري از موتور دمپر مي گيرد.

ميراگر کانال چگونه کار مي کنند؟

ميراگرهاي HVAC با قرار گرفتن در نزديکي دهانه لوله توزيع کار مي کنند و در صورت لزوم هوا را از آن نقطه فشار مي دهند يا نگه مي دارند. فشار در لوله سپس توزيع مجدد جريان هوا به هر منطقه اي را که در آن زمان نياز به تنظيم دارد ، انجام مي دهد.

انواع مختلف دمپر کدامند؟

انواع دمپرها در HVAC

مقدمه اي بر انواع مختلف دمپر. ...

دمپر مسطح پروانه اي. ...

دمپر تيغه. ...

ميراگرهاي گيوتين. ...

دامپرهاي لوور. ...

دامپرهاي پره ورودي.

آيا ميراگر بايد باز يا بسته باشد؟

تا زماني که آتش سوزي مي کند بايد دمپر شومينه را هميشه باز نگه داشت. علاوه بر اين ، ميراگر را باز نگه داريد تا تمام سوخته ها بسوزند. دود و مونوکسيدکربن خطرناک مي تواند وارد خانه شود. هنگامي که تخت اخگر کاملا خاموش شد ، دمپر را ببنديد.

آيا همه خانه ها دمپر دارند؟

همه خانه ها داراي دامپر نيستند. اگر سيستم HVAC برتر با "گرمايش و سرمايش منطقه اي" داريد ، ميراگرهاي شما به طور خودکار توسط واحد شما کنترل مي شوند. ... اگر ميراگر داشته باشيد ، آنها را در همان مسيرها ، در چند متري خود واحد پيدا خواهيد کرد.

آيا کانال هاي برگشتي به ميراگر احتياج دارند؟

تا زماني که شما در مورد کانال هاي برگشتي صحبت مي کنيد (نه مجاري تأمين کننده) ، اين فقط مي تواند سيستم شما را بهبود بخشد. شما بايد ميراگرها را براي فصول مختلف تنظيم کنيد. سعي کنيد ميراگرها را در کوره هاي برگشت قرار دهيد در غير اين صورت مجبور مي شويد ميراگرها را در کانال برگشت قرار دهيد.

دمپرهاي پروانه

آنها جريان هوا يا گاز را با استفاده از سيستم لوله کنترل مي کنند. يک قطعه فلزي مدور بر روي يک محور عمودي مي چرخد ، باز و بسته مي شود تا جريان را شروع يا متوقف کند. اين نوع شير اغلب در برنامه هاي ايمني مانند سيستم هاي پيشگيري از آتش سوزي و انطباق با محيط زيست استفاده مي شود.

چگونه ميراگر کانال نصب مي کنيد؟

جهت ها

طول مجاري را که مي خواهيد برش دهيد اندازه بگيريد و آن را با يک Sharpie مشخص کنيد.

اين قسمت از مجرا را بيرون بياوريد.

بخشي را که مي خواهيد دمپر مجراي هوا را در آن نصب کنيد با دسته هاي حلبي برش دهيد.

بخشي از مجراي برداشته شده را در جاي خود برطرف کنيد.

دمپر هواي خود را در بين اين بخشهاي کانال قرار دهيد.

برچسب ها سيستم لوله کنترل ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟